Doelstelling 6.2 Dienstverlening en organisatie
Voortgang van onze planning 1e rapportage:
De resultaten van de Lokale Inclusie Agenda (LIA) 2021-2022 zijn op 11 april 2023 gepresenteerd aan de raad tijdens een informatieavond. Daarmee wordt de LIA 2021-2022 in 2023 afgerond. Gelijktijdig zijn de processtappen gepresenteerd om te komen tot een nieuwe LIA 2023-2027. Ook bij de totstandkoming van deze LIA krijgen stakeholders en ervaringsdeskundigen een belangrijke rol. Immers, een inclusieve samenleving kan alleen gerealiseerd worden als je het samen doet.
Op 17 mei 2023 gaat dit traject van start door het Symposium Inclusie ‘Samen thuis in Schagen’ met alle belanghebbenden. Raadsleden zijn als toehoorders daar welkom.
In juni 2023 neemt de raad het besluit om de LIA structureel op te nemen in de kadernota. Het restantbedrag van het project Toegankelijk en Inclusief Schagen wordt ingezet voor de activiteiten in 2023.
We voeren een online volgsysteem in voor vragen van inwoners.
Het invoeren van een online volgsysteem is afhankelijk van de invoering van een nieuw zaaksysteem. Op dit moment is de aanbestedingsprocedure, waarbij een programma van eisen wordt opgesteld gestart. De verwachting is dat na de zomer gestart kan worden met de implementatie van een nieuw systeem.
We onderzoeken of de werkwijze van de klantenservice binnen de gehele organisatie kan worden toegepast. Dat geldt in het bijzonder voor team publieke dienstverlening en team toegang.
Na afronding van de organisatieontwikkeling, de implementatie van de fijnstructuur en de uitkomsten van nadere onderzoeken (onder andere met betrekking tot het team toegang) wordt hier een start mee gemaakt.
We stellen een programma dienstverlening op. Hierin wordt een vernieuwde visie op dienstverlening opgenomen.
Dit wordt gestart door de aan te stellen programmamanager dienstverlening. De werving en selectie is gestart.